Snorkorama og drama på herberge


6

Det er bare ti minutts biltur fra flyplassen og opp til Telde. Jeg betalte 15 euro sent på kvelden. I Telde finner du også med Decathlon, en stor sportsbutikk som er verd å sjekke ut. Men da må du ha bil eller ta taxi. Det er også andre store varehus som Ikea i området.

Over ser du utearealene i bakgården til Rita. Rita er en skjønn ung kvinne som eier herberget, og hele huset er skinnende rent. Det føles virkelig som å være hjemme. Men de to nettene da hun franske dama lå og snorket og sukket og peste i søvnen føltes horribelt. Artig var det heller ikke da jeg ble vekket i sjokk av Rita med to jenter som kom ved midnatt med lommelykter i mørket. Jeg skjønte selvfølgelig ikke hva det var som skjedde for jeg lå jo og sov. Jentene ble innkvartert men lå bare noen få timer før de dro videre til flyplassen. Vel, det er vel sånt man må forvente for 25 euro natten. Men storsnorkeren møtte jeg på kjøkkenet og jeg ba henne, på fransk, om å legge seg på siden fordi hun lagde så mye bråk. Hun kunne selvsagt ikke gjøre noe med sin snorking. Senere måtte jeg be om unnskyldning i tilfelle jeg hadde vært ufin mot henne. Det mest fortærende ved det hele var at damen var stille som en mus hele dagen, men tok igjen for sin taushet straks soveromslyset blir slått av….
Selve Telde er lite å se. Det er ikke noe gastronomisk midtpunkt. For å komme på stranda må du ha bil. Eller bruke tid på å lete etter buss som tar 25 minutter til stranda (som er fulldekket med kraftig stråling av mobilmaster) og været er mindre bra om vinteren enn andre steder. Mange dro inn til Las Palmas på lørdagen, men noen endte opp med å gå halve natta for å komme seg tilbake etter at bussene sluttet å gå.

Anbefaling om stråling til elfølsomme: om du vil dra til Telde, er det wifi hjemme hos Rita, men ikke for kraftig for meg som er middels rammet per nå. Det er ikke mye master i byen, og i gamlebyen er det veldig lite stråling. På de minste strendene langs kystpromenaden er det lite stråling.
 

Kommentarer

  1. Fikk meg en god latter over beskrivelsen av snorking, fortsett slik.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg