Et kreativt 2016

Oppfriskende veggmaling.
Nå om vinteren må man ikke utsette spaserturen til sen ettermiddag, for allerede nå klokken 14.39, begynner det å bli helt mørkt, selv om det ligger rosarøde skyer og brenner mot det blå i himmelen, en forsikring om at bak de store fjellene, skinte faktisk sola i dag. Men her får vi ikke se den før den 13.januar.
Har aldri sett denne grafittien før i dag.

Da jeg spaserte rundt i min by, merket jeg at jeg ble inspirert av lyset og fargene rundt meg. Ikke bare fra måkene og ærfuglene som badet i havna i det spesielle lysskjæret, eller fjellene rundt oss som framstår hvitgrå og mektige i et Lofoten-inspirert øyeblikk.

Det som fascinerte meg aller mest, var samspillet mellom de ulike byggene og lyset, som forandret karakter med minuttet. Det ga meg lyst til å skrive, tegne, og være kreativ.


Et mer kreativt 2016 kan for meg innebære at jeg begynner å fargelegge disse populære heftene som nå begynner å komme på salg (30 prosent på Ark nå!), og kanskje blir enda billigere på Mammut. Det er jo ingen vits å bruke for mye penger heller.

Typisk overarbeidet nordnorsk kvinne.

En annen, helt gratis løsning, er å bare fylle hodet med de herligste fantasier og lys. Bare ved å lukke øynene og klemme fingrene lett mot øyenlokkene, kan du se spektakulære lys inni deg selv. 

Obs: Dette er lettest å gjøre når det er mørkt, og ikke gjør det for mye heller. Kanskje du bare skal droppe det.

Du kan også se for deg jordkloden omhyllet i et magisk, gyllent lys, og ønske fred på jord og trygghet og kjærlighet og velstand for alle.

Det er også kreativitet.

Ønsker du deg en ny bil, eller bolig, kan du tegne det du ønsker deg, og be om dette! Vær så konkret som mulig, og kjenn også på den gode følelsen av at du allerede HAR det du ønsker deg.

Ha en fin ettermiddag!

Kommentarer

Populære innlegg