Den varme grød

Velsignet god grøt

Det er lørdag, folkens! Oh fryd og glede! Denne dagen skal jeg bare kaste bort på unødvendigheter! OK, så har jeg støvsugd allerede, men det var kun fordi det TRENGTES.

I dag vil jeg slå et slag for grøt, og den grøten dere ser avbildet kommer fra Aurion. Det er en glutenfri grøt med blant annet risflak, hirse og quinoa, og fås kjøpt på helsekosten.

Jeg la to dl grøt i bunnen av en normalt bred kasserolle og helte over kokende vann. Akkurat så mye at det dekker grøten.

Deretter lot jeg grøten stå på svak varme i 15 minutter, og spedde i med melk og salt etter hvert, og litt smør. Jeg hadde også i blåbær, og når jeg spiser grøten, har jeg gjerne i litt banan. I tillegg har jeg palmesukker og økologisk kanel.

Det betyr at frokosten ble betydelig sunnere enn den kunne ha blitt. Og jeg må si at dette ER en god grøt. Ikke bry deg om det som står bak på posen, om at grøten skal pakkes inn og trekkes, bare gjør som jeg sier, så blir det bra! God frokost!

Kommentarer

Populære innlegg