Min nye kjøkkenmaskin!!!

Godtfolk, noen ganger må man bare publisere sin fornøydhet til et større publikum. Det øyeblikket har nå kommet. Mens tusener av folk går og protesterer i Europas gater enten for eller i mot religioner, ytringsfrihet eller hva du nå kan tenke deg, sitter jeg her hjemme og nyter synet av min lekre kjøkkenmaskin, Bosch mum52540.

Det har vært den sedvanlige runddansen for å bestemme seg, som har gjort at jeg tidvis har forsvunnet ned i nettbrettet/mobilen/datamaskinen til alle døgnets tider, samt saumfart alle byens elektrobutikker og snakket med ekspeditører og folk fra nettbutikker om hvilken maskin akkurat jeg burde velge.

Når det gjelder hvitevarer, er alle enige om at Siemens, Bosch og Miele er gode og pålitelige merker. Men når det kommer til kjøkkenmaskiner, varierer bildet mer, fordi folk anbefaler ut fra smak og behag, og hva slags erfaringer de har fra før. De som anbefaler Kenwood, har kanskje ikke prøvd andre merker, for eksempel. Jeg har da solgt min Kenwood Major fordi vi ble rett og slett ikke beste venner. Kitchenaid vurderte jeg, men kom fram til at jeg ikke er ei sånn nostalgi-berte. Electrolux sin Assistent har ikke topp vurdering, OBH Nordica ligner for mye på Kenwood og der er jeg usikker på holdbarheten, og den svenske Assistenten er vel mest for å bake, regner jeg med. Men noen har to maskiner til forskjellig bruk.

Boschen jeg har kjøpt har vunnet designpriser, og den ser moderne ut og har ekstra tilbehør som juicer, kjøttkvern, blender og kutteskiver. Og plutselig satte de den ned fra 2000 til 1500 (prutet ned en ekstra hundrelapp fra 1600) på butikken, så da var det ikke mer å tenke på.

Nå har jeg testet den på juice, brød, pizzadeig, krem og sukkerbunn og er så langt meget godt fornøyd. Anbefaler denne på det sterkeste!

Obs den kan bare elte én brøddeig om gangen! 750 gram mel maks, og 6 dl vann.

Kommentarer

Populære innlegg