Nydelig duft, men smaker litt flatt!

Obh Nordica Perculator - denne kjøpte jeg i dag for den ringe sum av 200 kroner. En utstillingsmodell på Elkjøp, som ligger på 5-600 kroner på nettet.

Du verden så artig det var å lage kaffe på denne maskinen. Du fyller vann, og har kaffe i en liten beholder som balanserer på en slags stang nedover mot bunnen.

Maskinen setter i gang, og putrer, og plutselig kommer det vann opp i glasstoppen, og forsvinner, som i en vaskemaskin, det kan være en grei sammenligning.

Etter i underkant av 10 minutter har du 1,2 liter varm kaffe klar til servering, og du trenger ikke helle over på termokanne, den holder seg selv varm så lenge du har støpselet i.

Det ble en overjordisk deilig kaffelukt i rommet mens kaffen ble ferdigbrygget. Dessverre holdt ikke smaken mål. Det ble litt flatt i smaken, som om maskinen hadde brukt opp all aromaen på duften, og det ikke var noe igjen.

Vel.....Hva kan jeg si....For å tilberede god kaffe, så er ikke dette en maskin jeg anbefaler. Da tar jeg heller min "hytte"-variant, med enkelt kaffefilter som jeg heller vannet gjennom og ned på en termos. Jeg gjorde det nå også, for å sammenligne, og ja, den ble mye bedre.

Karakter 5/10.

Denne perkulatoren er en skjønn, nostalgisk levning, og den ser fantastisk ut på kjøkkenbenken. Men smaksmessig er den ikke like god som vanlig koke- , filter- eller presskannekaffe.

Kommentarer

Populære innlegg