C.J Tudor: Brennende jenter

C.J.Tudor

The Burning Girls kom ut i 2022. Den er skrevet av C.J. Tudor, en britisk forfatter som bor i Nottingham. 

Brennende jenter handler om den kvinnelige presten Jack som med sin tenåringsdatter Flo flytter til en landsby i Sussex som viser seg å ha mange hemmeligheter.

I landsbyen er det en årlig tradisjon å brenne filledukker for å minnes utrenskingen av protestanter på 1500-tallet. Jeg føler jeg blir godt kjent med Jack og synes det er lett å forstå hvorfor hun blir drevet til å sette i gang sin egen gransking av blant annet forsvinningen til to jenter mange år i forveien. Samtidig skjer det ting i kapellet hun skal drive, hennes datter blir kompis med en gutt som Jack synes er tvilsom, og hennes egen fortid er i ferd med å innhente henne.

Jeg vil absolutt anbefale denne boken. Den hang godt i hop, og hadde overraskelser hele veien - meget lett å lese.

Jeg har også begynt å lese Tudors «De andre», men den hadde jeg rett og slett ikke sansen for. Har til gode å lese «Gullungen» og «Krittmannen».

Kommentarer

Populære innlegg