Bla bla/Tasarte gjestehus


 Dette bildet er av Marco og Rosella. De er gode kompiser og begge er italienere, men det er Rosella som driver dette gjestehuset/herberget i Tasarte strand, 1 1/2 times kjøretur fra flyplassen. 

Det var kronglete å kjøre dit og man blir litt surrete i topplokket til slutt av å kjøre hårnålssvinger, det er nesten hypnotisk. Men man våkner brått når det kommer biler bakfra som legger seg tett bak deg, eller møtende trafikk.






Alex fra Tyskland og Julia fra Ukraina var med på den lokale puben der jeg kjøpte geitekjøtt. Puben er ikke skiltet men du finner den sentralt i landsbyen til venstre for hovedveien. Den er kun åpen om kvelden, men har diverse take away og det pleier alltid å være folk der.

Gutta sitter og koser seg.


Det er veldig bra å være i Tasarte Beach om du er elfølsom. Ja, det står noen mobilsemdere i en mast oppe i selve landsbyen Tasarte, men signalene når ikke ned til bosettingen på vei ned til stranden. Eller, du kan plutselig få litt signal. 

Hos Rosella var det wifi repeatere som plaget meg, men jeg fikk slå av den som stod nærmest rommet mitt. Nede ved selve stranda var det to leiligheter til leie der det var separarat wifi i hver leilighet. Denne overnattingen fikk jeg se på, og de har ledig kapasitet selv om det står at de er fullbooket på Booking.com.


Dette er Buen Leon. Rett foran har du den utsikta.


På hele oppholdet mitt var det her i Tasarte jeg trivdes best. Folka, naturen, de fredelige omgivelsene, gjorde at jeg kunne senke skuldrene mine.


Kommentarer

Populære innlegg