Kylling Cordon Bleu med makaronigrateng

 

En delikat og velsmakende rett.

Hurra, i dag ble det å lage chicken cordon bleu med makaronigrateng. Denne retten kommer alle til å like. Jeg anbefaler dog å skjære kyllingbrystfileten i to, for å gjøre det lettere og raskere å tilberede den, samt at det sikrer et gjennomstekt resultat på alle biter.

Dette trenger du til 4 personer:

1 pakke Prior kyllingfilet, ca 4 hele biter

1 pakke gorgonzola ost fra Rema 

Brødrasp eller griljermel

3 egg pisket i en bolle

Mel til å vende filetene i

krydder: paprika, santa maria pizzakrydder

1/2 pakke makaroni

2 pakker Toro pastasaus med basilikum og ost

2 pakker fløte

ost til gratinering

Dette gjør du:

Bank kyllingfiletene flate. Skjær dem i to på langs. Krydre med salt og pepper og diverse. Gni inn gorgonzola. Jeg brukte også Coop sin blåmuggostdip. 

Vend filetene i mel, så egg, så brødrasp. Stek 10 minutter i stekepanne med margarin. 

Ha i ovn og etterstek på 200 grader i 10 minutter. Du kan ha filetene på stekepapir i ovnen. 

Pasta: Kok makaroni. Kok opp og lag ferdig pastasaus som beskrevet på pakken. Jeg brukte fløte men du må gjerne bare bruke melk i stedet.

Hell makaroni og saus over i en ildfast form og hiv på ost til gratinering. Sett inn i ovn 5-10 minutter, til overflaten er gylden og bobler.

Da er det bare å nyte!

Kokketips: For å få ekstra sprø panering anbefaler jeg å bruke brødsmuler. Hiv 3-4 dagsgamle brødskiver i blender, og forstek deretter smulene ...en smule...! I dag brukte jeg griljermel og det ble litt mer mykt. 



Kommentarer

Populære innlegg