Hvor ble det av øyenvippene mine?



Med eget hår OG øyenvipper
Kjære leser, kjære medmenneske.

Om du er kvinne, og har hatt brystkreft, og i tillegg har gått på cellegift der du mistet alt håret, så har vi noe til felles.

Jeg sa i går til mannen min: - At vet du hva alle mennesker til felles? - Nei? - Jo, at de er forskjellige!

Men når det angår enkelte typer cellegift, er det ganske gitt at håret forsvinner, og hos samtlige av oss. 

Litt om håret og parykk


Etter tre uker forsvant håret på hodet mitt, og det var ikke spesielt behagelig. 

Det føltes veldig sårt i hårfestet, som om noen bruker en saks for å tynne ut håret du vet, når de gjør det på tvers. Og så var det bare å hive på seg parykk, en parykk som forøvrig kostet mye mer her i min by enn det ville gjort i Oslo. 

Det var noen som tok seg dobbelt så godt betalt her for akkurat samme parykk som jeg kjøpte i Oslo året etter. Vedkommende er en veldig varm og vennlig person, men tok altså over to tusen ekstra for å sette på meg en parykk som allerede var i salongen, og klippe den litt til. 

Ja, jeg liker ikke dette, så vær obs kjære medkvinne om du trenger parykk. Hvis frisørsalongen tar alle pengene du får av Staten til å dekke hodet ditt, er det du som må betale av egen lomme for andre typer skaut, luer, o.l. 

Jeg vil anbefale å ta en telefon til den salongen i Oslo som faktisk distribuerer disse parykkene, og høre hva slags priser de har.


Hva med øyenvippene - og øyenbrynene?

Tilbake til 2012: Mitt store behandlingsår med cellegift og stråling:

Ikke bare var jeg fri for hodehår, men øyevippene og øyenbrynene ble borte, og alt annet av kroppshår! 


HELE 100 PROSENT AV KROPPEN MIN ble silkie smooth fri for hår. Glem bikinilinjen og brasiliansk voksing. 


Very, very clean, yes.

Men det som plaget meg, var at jeg så veldig naken ut i fjeset uten øyenvipper og øyenbryn. Og de vokser veldig sakte ut. Og selv om øyenvippene kom tilbake, var det sparsomt og de ramlet av. Om jeg brukte enkelte typer kremer, f.eks solkrem, kunne det renne ned i øynene og de ble rød og irriterte. Det gjorde at jeg så mer sliten ut, og følte meg mer sliten på grunn av tilbakemeldinger fra omgivelsene mine. 

Så kom svaret!


Veldig lett å føre på, men ikke hold hylsen nedover.
Så satt jeg der da på jobben og følte meg som en frik, da ei søt jente i 20-årene kom forbi meg, med de nydeligste øyenvipper du kan tenke deg. Hun fortalte at hun hadde kjøpt øyenvippeserum:


 - fra adressen ovenfor. Gjett om jeg bestilte! Ja det har kostet meg noen hundrelapper, men etter at jeg fikk serum, har jeg fått lange nydelige tette vipper. Ikke sånn baby-vipper, men superfine og vakre og tette. Og mannen min har også lagt merke til deg, så da er det sant!!

Ikke vent jenter, og ikke gjør som de anbefalte på TV en gang: Å bruke castor oil på vippene. Det gjorde jeg og det funker ikke. Iglow har i alle fall hjulpet meg. (De sponser meg ikke, altså!)

Go for it girl!



Kommentarer

Populære innlegg