Havari på klosterstranda

 



Ok her står sykkelen opp ned. Jeg har offisielt et problem. For å spare meg selv tid og krefter og mulige drosjeutgifter leide jeg en sykkel. Oppi bakkene ramlet kjedet av, kadæsj, i det jeg   skulle stå og sykle det bratteste partiet. 

En fransk dame som passerte sa at hun pleide å snu sykkelen på hodet og så lirke kjedet på plass. Jeg takket for rådet og rullet ned bakkene til Plaka Monastiri.


Det tok ett minutt å fikse det, men jeg kan love deg at fingrene mine var svarte av olje. Deretter forurenset jeg Egeerhavet ved å vaske hendene mine i vannet.

Det kostet 8 euro dagen å leie sykkel, og eieren, ga meg et kart på forespørsel. Jeg legger det ved her, og lurer på hvem i vide verden som ville kunne brukt et slikt kart for å orientere seg på et fremmed sted.

De leier også ut firhjulinger, elsykler og mopeder til 20-30 euro per dag. 

Monastiristranden er ok. Ikke noe spesielt. Litt sand og litt stein.

For elfølsomme: Noe mobilstråling her. 

Kommentarer

Populære innlegg