Nydelige Norge




Ingenting er vakrere enn Norge nå midt på sommeren. Jo, kanskje Sardinia om våren. Den grønnfargen naturen der hadde å by på, tok pusten av meg. Nå mister jeg i stedet pusten av å gå å trampe i oppoverbakke for å få den utsikten du ser på bildet ovenfor. Det fjellet heter Solvågtind. Om du noengang er i Saltdal, og liker å gå på fjell, da går du opp på denne tinden. Men jeg, som tidligere har slitt meg ut på å gå HELT opp, gikk nå bare opp til det deilige friarealet under fjellet, der et topp lite fiskevann ventet på meg, samt x antall klegg og mygg. Mens min kjære spratt oppover, inntok jeg horisontalen ved vannet, koste meg med medbragt kaffe og brødskiver, og hørte og så på heiloen og snespurven som hekker i området. Vanligvis treffer jeg også på beitende sauer her oppe, men denne dagen fikk plantene stå i fred. Og det er jo fascinerende å beskue plantelivet på en sådan dag. Du ser enkeltplanter strekke seg maksimalt ut, kanskje i en knall blå eller gul farge, og det bare er en eneste av denne planten akkurat der. Derfor er den så unik, og jeg blir bare så ydmyk over det naturen har å vise meg. 

Kommentarer

Populære innlegg