Vi tester Oreo-muffins på 1.nyttårsdag


Det ferdige resultatet

Det er 1.nyttårsdag, folkens, og jeg skulle gjerne servert kalkun eller noe annet storslått. Men fordi Spar var tom for kalkun, har jeg tenkt å lage spaghetti med kjøttsaus til overs fra pizzaen i går (Ja, vi hadde pizza på nyttårsaften, funket fantastisk!), og litt broccoli til. Det er faktisk nydelig.

Med søteste søster på besøk, og nydelige niese, var det uansett litt morsomt å styre på kjøkkenet. Det er flere til å lage mat, prate, rydde og vaske opp.




Men denne julehøytiden utløser også flere uhell i heimen, fordi man er så opptatt av å prate med hverandre. Min mann sprang inn i den åpne komfyrdøra i går, og ble i følge ham selv sterkt kvestet.

Og jeg sprengte min søsters trommehinner da en tung flaske linfrøolje ramlet fra øverst i kjøleskapet ned på tærne mine.

Uffamei så vondt det gjorde!!


Vi lager oreomuffins

Da er det godt å lindre smertene med en enkel muffinsoppskrift med oreokjeks som Freia har i sitt assortiment.

Du trenger Philadelfia-ost, og litt margarin/olje, og ikke mer enn det. Etter å ha stekt ferdig muffinsene, må de avkjøles, før du har glasuren over.

Her slapper vi av og fyller i muffinsformene.
Dette er godt, men ikke SUPERGODT, følte ikke helt at oreosmaken kom godt nok fram, kaka ble helt svart.

Og som min søster sa det, "det er jo glasuren som er best". Med Philadelphia-ost kan du ikke gjøre feil.

Likevel: Dette er en koselig muffin å lage med familiemedlemmer, så bare gjør det!



Kommentarer

Populære innlegg