Sushi er det aller beste på jord!

Dette får du for 145,-
I dag får Nord-Norge sin aller første kvinnelige biskop. Kanskje er vi med det ett steg nærmere Himmel på Jord? Nå skal det jo sies at de fleste religioner frister med livet derpå, og truer med helvete om du ikke er god nok. Dette utløser enorme mengder av skam og skyldfølelse i folk, som plutselig opplever at de ikke er verdige nok, eller gode nok. I tillegg får du byrden av å klistre på deg en maske av å være "kristen", kanskje det gjør at du mister deg selv underveis.

Et ytterpunkt er kristne som ikke vil ta i mot nattverd fordi de er for store syndere. Det er i stikk i strid med hva meningen med nattverden er, og som jeg har oppfattet det er det at du tilgir deg selv, og gir deg selv over til Jesus, som igjen føler all din indre smerte og lede og tar det på sin kappe, sånn at du skal være glad og frimodig.

I dag deler den nye biskopen ut nattverden til en fullstappet Bodø Domkirke, men det som er enda bedre enn vin og kalk, og som metter atskillig bedre, er en fullstappet sushiboks på take away.

Den aller første smaken


Min første smak av sushi fikk jeg i Tromsø, på en helt enkel restaurant, men det smakte så godt at jeg nå regner sushi blant mine favoritter. Om jeg lager sushi hjemme? Vel, nei...Det er jo enkelt, og jeg har laget noen runder med nilgiri. Da tar du bare og koker sushiris som instruert på pakken, og skjærer opp litt Salmalaks. Du trenger slett ikke lage småbiter av det, bare spis litt av risen sammen med fiskebitene, og ha på wasabi og soyasaus og jafs i vei.

Men det aller beste er å gå på restaurant, eller ta med en take away. I min by tilbyr den lokale sushirestauranten lunsj alle ukedager unntatt søndag, og da kan du plukke med deg alt du får plass til i en boks. Det blir billig og deilig, kjøp og spis, du også!

La oss prise Herren, ikke spise Herren!

Kommentarer

Populære innlegg