Fontene på kjøkkenbenken

To engler ble til to brødre, men det funker bra!
Mat er sannsynligvis det viktigste vi har i livet. Men vår sinnsstemning når vi tillager maten, kan være ytterst forskjellig. Noen merker dette så godt at de foretrekker sin egen mat. De går bare ikke ut og spiser. Og jeg merker stor forskjell når min lillesøster lager mat med sin vanlige lette kjærlighetsenergi, med mye fokus, enn når hun bare slurver eller for eksempel prøver å lage en ny matrett.

På skattejakt i boden


Derfor prøver jeg nå å ha at bevisst forhold til min matlaging. Det er selvsagt ekstremt viktig å sondere alle kjøkkenbutikker for å finne redskaper som jeg kan bruke for å forskjønne og kvalitetsheve min tid på kjøkkenet, he he. Mitt siste kjøp er to nydelige  kjøkkenhåndduker jeg fant hos Gudrun i Oslo. Gudrun er visst en butikk, og ikke den kvinnelige varianten av Gud.

Og da jeg rydder inne i boden fant jeg en gammel fontene med to engler. I og med at den ene hadde fått vingen knekket, syntes jeg det var litt ekkelt å ha den framme. Men så knakk jeg bare den andre, og da var det plutselig ok å ha den framme igjen.

Sildrende paradis, uten at det er lekkasje!


Men i stedet for å stå på et bortgjemt spisebord, står den nå på kjøkkenet og sildrer og klukker pga vannet som renner gjennom. På min internett/dab-radio står nrk 2 klassisk på, og i dag er det heldigvis barokkmusikk.

For de som ikke vet det er Vivaldis musikk av en slik karakter at den smører våre følelser av velvære og øker konsentrasjonen vår.

Det må jo være et ideelt utgangspunkt for å lage mat! Når du skal rydde, anbefaler jeg NRK MP3.

Og sånn er det!

Kommentarer

Populære innlegg