Bønder i byen

En heldig bonde

Slik skal parsellen brukes.
















Ja, man har da vokst opp med potetåker og grønnsakshage, men det var jo aldri JEG som tok initiativet til å grave i jorda. Vel, jeg hadde jo grønnsaker foran huset et år, men så kom det noen og kjøpte dem. Du verden så lite man tjener på grønnsaker, da er det bedre å spise dem selv. 

Nå har vi altså fått denne muligheten, og på nydelige Vågønes gård er det delt opp parseller som vanlige folk kan få dyrke grønnsaker, urter og bær på i sommer. Jeg og mannen min har plantet erter, hestebønner, kål og gulrøtter, og han var så flink å harve opp jorda, mens jeg hentet kompost og vann fra bekken.

Det er en flott gjeng som sammen med B. kommune har gjort dette mulig. Så langt virker det også veldig sosialt, og det er snakk om å ha St.Hans-feiring sammen der. Du verden så artig!

Kommentarer

Populære innlegg