KULDA TOK MEG TIL SLUTT - TIPS FOR Å AVHJELPE BIHULEBETENNELSE

Litt matt i mørket...
 
Etter å ha kjørt knallhardt på med friske turer i kulden, utstyrt med finlandshette og pustemaske, + skjerf, lue og hette i tilfelle vind, og Brynje ullundertøy, møtte jeg til slutt en kaldfront jeg ikke klarte å smelte her i forrige uke.

Mandag kveld kjente jeg det, vondt i halsen, litt uggen, press i bihulene. Neste dag, fullførte jobb-dagen, gjorde klar for å reise på jobbtur dagen etter.

4 dager senere, sitter jeg fortsatt i stua, med grønt slim, uvel, kalde føtter, men på bedringens vei.

Trøsten var at jeg fikk sett ferdig Australian Open, straffen var at Rafael Nadal tapte........Så trist han var, men han fikk en fantastisk applaus fra publikum som trøstet ham. Lykke til i Roland Garros, Rafa, da skal jeg forhåpentligvis være der og heie på deg!

Åkkesom er, har du kanskje lyst å vite hvordan jeg tar meg av denne betennelsen. Jeg bruker ikke antibiotika.

Frisk timian + bukkehornfrø er veldig bra for bihulene. Så jeg kjører på flere ganger daglig med Fenu-Max, og Avant Garden, for å styrke immunforsvaret. I tillegg koker jeg noen skjeer med bukkehornfrø i varmt vann noen minutter, siler av, og drikker det som te. Har også litt frisk timian i. Det smaker litt forskjellig, men hva gjør man ikke for å bli frisk.

I tillegg bruker jeg nesespray fra Spania, den heter Rhinospray Eucalyptus, og en forkjølelsesmedisin, Pharmagrip, som tar feber og løser opp i nesen, også spansk. Nesesprayen er genial, så kjøp den om du er i Spania.

Jeg koker også en stor kopp vann, har gjerne i litt skivet, fersk ingefær. Husk, du ønsker å løse opp i slimet ditt, og få det ut. Så når du står opp om morgenen, og ellers, er det bare å harke i vei, ta godt i.

For å få opp humøret, kan du lytte til denne:

http://www.youtube.com/watch?v=0yBnIUX0QAE

Du må gjerne styre litt i huset, om du har kapasitet. Jeg klarte å rydde i klesskapet. Sov mye, ikke vær redd for å sove på dagen.

Husk å ta tabletter, ja ikke glem C-vitamin, også når du begynner å føle deg bedre.




Kommentarer

Populære innlegg