Slik brygger du den beste teen!


Da jeg var i Oslo i fjor høst, kom jeg over denne fortryllende innretningen, fra Tehuset.
En søt ung pike demonstrerte hvordan denne telageren virket, og etter en nøye og grundig vurdering (eller ikke), kjøpte jeg den, og i dag kan jeg med hånden på hjertet si, at DET var et virkelig godt kjøp. For så god te fortjener vi alle, i alle fall de gode av oss. Det du gjør, er å legge ca 1-2 teskjeer med løs te ned i beholderen, fylle varmt vann over, og vente ca 3 minutter, til teen har trukket ferdig. Da ser du vannet og teen forenes gjennom glasset, men i stedet for å trekke ut en sil eller en annen type teblander som gjerne må skrapes nøye for å bli tom, setter du bare beholderen på et normalt størrelse krus og så bare renner teen ned i koppen og er ferdig og meget smakfull. Terestene bare kakker du ned i søpla og skyller lett. Denne kan du også bruke til kaffe, f.eks med presskanne- eller koke-kaffe, men vær obs på at det vil bli smak av kaffen etterpå. Det er ingen grunn til å ikke kjøpe denne, og jeg har ikke blitt sponset, ha ha, for å si dette. De to brødrene som eier Tehuset gir ingen rabatter, selv om man er så innbydende som mulig når man (les: jeg) handler med dem.

Kommentarer

Populære innlegg