Kom hit lam, og jeg skal spise deg opp!


"Kaken smakte avskyelig. Jeg spiste fire stykker."

Ikke alle liker lam. Men hva er der ikke å like? Små, uskyldige nøster, som er herlig å kose med, og enda herligere å spise opp. I mitt hjerte er jeg veggis, men resten av kroppen elsker dette kjøttet. Vil ha, vil ha! Vil ha mer!

I dag skal du få oppskriften på hjemmelaget potetform med grillstekte lammekoteletter og salat.

Dette trenger du:

  •  5-6 lammekoteletter
  • salt, pepper
  • 5 ss tigersaus (finnes på Spar)
  • 2 dl olivenolje
  • 1 sitrondæsj
  • 1 liten ss spisskummen
  • 1 liten ss paprika
  • litt lammekrydder/annet krydder DU liker
  •  
  • Salat, agurk, tomat, osv
  •  
  • 8 kokte og skrelte poteter
  • 1 pakke matfløte
  • 4 ss revet gulost
  • evt litt hvitløk  
  • løkpulver
Dette gjør du:  


  • Legg kotelettene i marinaden, gjerne i en pose, ca 1/2 time
  • Stek i grillpanne med litt ghee i ca 15 minutter.
  • Potet legges i skiver i form, ha over krydder og fløte og ost, stek i midten av ovn 20 min. 220 grader. Evt gratiner med grillfunksjon mot slutten.
  • Lag salat. 
De fløtegratinerte potetene og salaten kan lages på forhånd. Spis!


Kommentarer

Populære innlegg