Anita spiser sjokoladen til Jamie Oliver.

Ja, jeg har en av kokebokene hans, og ja, jeg synes det er artig å se ham kokkelere på TV, og ja, det ser godt ut det han lager.
Jamie hviler foran sjokoladen sin. Søt gutt!

Men har jeg noen gang laget én eneste av oppskriftene hans? Nei!!!! Verken han, eller Nigella Lawson, eller Gordon Ramsay ("Where is the risotto???!!" fra Hells Kitchen). Jo, jeg laget Elvis sandwich med peanøttsmørbrød og banan etter Nigellas hjerte, og det var godt og kalorifullt, men man kan vel knapt kalle det hennes signaturrett.

Åkke som er, den godeste Jamie Oliver har i mange år overøst kjøkkenutstyrsmarkedet med oljeshakere og kasseroller og stekepanner, osv, og nå har han også begynt med mat. På det lokale Kremmerhuset kan man nå få kjøpt et utvalg av olivenoljer og sjokolader med hans slagord: Binge in! påskrevet sjokoladen, som forøvrig også er fairtrade-merket.

I dag kjøpte jeg en slik, melkesjokoladetype, til kr.49. Det store spørsmålet er, smaker det bedre enn vanlig melkesjokolade, og i såfall, hvor mye bedre enn vanlig sjokolade?

Svaret er: Det smakte godt! Men vanlig melkesjokolade smaker like godt, og er MYE billigere (avhengig av om du handler på bensinstasjon eller på tilbud). Denne sjokoladen er det ikke verdt å kjøpe i butikken, annet enn å gi bort og gjøre et STORT poeng av at "dette er fra Jamie Olivers eget utvalg", bla bla bla...

Her kan du lese mer om Jamie Olivers produkter på Kremmerhuset

Kommentarer

Populære innlegg