BLANDET GRØNNSAKSSUPPE MED SPINAT

Denne laget jeg en kveld jeg hadde lyst på spinatsuppe, men hadde lyst å gjøre det enkelt.

Surr 1 løk i smør og olje i en middels stor kasserolle. Imens renser du 1 pk fersk spinat, fjerner stilker, og koker dem i 2-3 min. i lettsaltet vann. Rens av. Mens spinaten jobber, kan du ha i 1 hakket gulrot, og f.eks 1 hakket liten blomkål i små buketter. Jeg hadde også i litt gresskarbiter, du kan bruke squash eller broccoli, det blir nok også godt. Press noen fedd hvitløk over blandingen. Ha gjerne over 1 ts curry og 1 ts pizzakrydder. Så har du i spinaten, rører godt, og har i vann som du gjerne har kokt på forhånd, og fyller opp så det dekker grønnsakene godt. Kok under lokk i 20 minutter, deretter tar du en stavmikser og purerer suppen. Varm opp igjen, og ta ca 1 dl matfløte i. Ha suppen i en tallerken, ha over litt revet parmesan, litt fantastisk olivenolje, og litt salt og pepper. Dette er en suppe uten noen annen buljong og den blir mild og god. Og nokså sunn, tror jeg.

Nam, nam, nam!!!!!!!

Kommentarer

Populære innlegg