Athen - sliter fortsatt med covid - eller?

 Siden pandemien startet har jeg vært på Kypros og på Gran Canaria. Første gang var jeg uvaksinert, deretter var jeg fullvaksinert, og nå er pandemien over, er den ikke?


Det er tillatt med alle stiler i Athen.

Tydeligvis ikke, for i Hellas venter de helt til 1. juni med å avvikle munnbindpåbud på transport og innendørs på offentlige steder. Da var det bare å grave i skuffa og lete opp bunken med munnbind.




Flyturen ned til Athen tok nesten fire timer. Vi fikk en liten brødblings til servering og jeg ble plassert helt bak i flyet. Ikke plass til beina, og kontinuerlig dokø ved siden av meg. Kjempemessig.

Det var lett å finne metroen inn til sentrum, men på plattformen var det dårlig merking. Trøst deg med at det kommer bare ett tog og det går til sentrum.

Om kvelden var det ut og kjøpe deilig kebab til 3,50 Euro på et trivelig spisested. 

Denne kebaben la de også pommes frites i.

Aleksandrinos. Herlig sted på Athenas gaten.





Kommentarer

Populære innlegg