Hva er greia med gresk salat?


 Settingen er upåklagelig. En autentisk gresk salat og hjemmelaget lemonade servert i en rustikk setting.

Men hva er egentlig greia med gresk salat? Nå må det sies at damen på bildet overhodet ikke er skyldig i å pushe gresk salat på meg. Jeg fikk tilbud om brød og ost, og det var jeg som tok valget om å bestille den greske salaten.


Med det sagt, vender jeg tilbake til min utsøkte kritikk av den greske salaten, som jeg anser som en svært middelmådig rett sammenlignet med andre salater (f.eks noe med valnøtt og chevre).

Det er jo bare store biter av tomat, rødløk, grønn paprika, fetaost og agurk, servert i altfor stor porsjon. Dette kan jeg lage bedre hjemme og det kan du også.

Men be om å få litt salat ved siden av? Veldig vanskelig. Kan ikke bare endre på en oppskrift, nei da, det kan true systemet. Derfor får du servert svært store porsjoner. Hvem er det som har lyst på en så stor salat som gjør så lite av seg? Er det tradisjon, eller er det penger å tjene?

Kommentarer

Populære innlegg