Spåkjerringer i smågodtposen

Her ligger våre spådomsobjekt

Europris har sin egen, fortreffelige måte å lokke barn og ungdommer til butikken: De selger smågodt til en billig penge.

På den måten blir også de unge vant til butikken, og de må jo gå den vanlige labyrinten gjennom lokalene for å komme til godteseksjonen, og da ser man jo litt av alt de har å tilby. Meget fornuftig rekruttering, spør du meg!

Nok om det. I går var jeg innom nevnte butikk, og kjøpte med meg en solid pose med smågodter. Jeg sørger for å ha med alle farger, og type godter, for jeg liker så godt å glo ned i posen og se at det er skikkelig variasjon.

Spåkjerringer


Min kjære niese L. var innom. Så ba jeg henne om å gjette hva slags godter som er min favoritt. Hun sa:- Det må jo være lakris. Det svarte jeg nei til, og så startet vi et eksperiment som vi begge ble paff over etterpå.

Jeg tenkte og tenkte og tenkte på punsjknapper, og prøvde å tenke til henne, "sjokoladen med prikker på, sjokoladen med prikker på".

Og hun sa: Er det den sjokoladen med prikker på? - Jaaaaa, brølte jeg.

Deretter var det hennes tur å velge ut en godbit og tenke på den. Jeg kikket i posen, så på det forskjellige smågodtet, og prøvde å fokusere.

- Er det gelemainnan? For det er det jeg hører, sa jeg.

- Ja, hvis du mener seigmenn, sa hun, og så tilbragte vi en liten stund med å fryde oss over vår gode mentale kontakt, og velutviklede sjette sans. Slå den!


Kommentarer

Populære innlegg