Ikke glem januarsalget!

Hele året gjennom blir vi forbrukere bombardert med alskens reklamepåskudd for å bruke penger og kjøpe ting. Før var det jul, og mor- og -farsdag, men nå kan du finne en god unnskyldning til å bruke penger når som helst. Eller få dårlig samvittighet om du lar være.

Hva er dette "Black Friday", forresten? Jeg var i Spania da jeg så at alle butikkene hadde prosentsalg på det lokale kjøpesenteret. Hvem er det som vil kjøpe noe på en SVART fredag, tenkte jeg, og styrte faktisk unna. Men nå liker jeg å kjøpe ting på 70 prosent, eller til 50/100/200...hi hi....Holdt på å kjøpe billige, men upasselige klær på denne måten, også nå, men klarte å stoppe i siste liten.

Akkurat nå pågår januarsalget, og det er fristende å kjøpe mer enn man trenger, fordi det er billigere enn i resten av året. Men du kan gjøre kjempekupp nå, som du kan spare MYE på. Det gjelder å være klok.

Jeg ser for eksempel at Elkjøp hadde, til 4000 kroner, en kjøkkenmaskin fra Bosch som ellers ligger på 6000,- Dette er mitt beste eksempel fra matfronten at man kan gjøre et kupp i januar, for denne maskinen er aldri på tilbud ellers.

Hvis du er interessert i sportsklær, og andre klær, spør hva de har inne på lager, for de henger ut nye klær fortløpende.

Det betyr at det kan være greit å stikke innom en del butikker regelmessig, om du har tid/lyst/ork til det.

Herlig boksalg


Hvis du er interessert i bøker, er dette en fin tid å sjekke ut bokklubber på nett. Nå legger de ut billige bøker som kanskje går opp i pris, eller forsvinner, innen Mammutsalget starter.

Jeg har nettopp tegnet nytt medlemskap i Bokklubben Energica, og fått kjempepriser på januarsalget deres. Bare husk å tegn medlemskapet først, ellers blir det full pris på januarsalget, det oppdaget jeg, men fikk omgjort salget.

Da kan du velge en gave og 3 flotte bøker til en verdi av 1500,- og kun betale 150 kroner i porto. Ulempen er at du må være medlem i ett år, og huske å avbestille bøker i tide. Vær også obs på at noen bøker kan ligge til fullpris når du velger medlemsbok, og samtidig til spottpris på januarsalget. Ikke bli lurt til å kjøpe en god bok til en dyrere pris enn du må!

Ha en flott søndag!

Kommentarer

Populære innlegg