Min gode venn Phillips suppemaskin

Min vesle kjøkkenhjelper.
Fem enkle innstillinger
 Jeg elsker elektroniske hjelpemidler, og ærlig talt folkens, hvor hadde vi vært i dag uten strøm? Ja, noen fantaserer om å bo ett år i telt eller hule. Men egentlig trenger vi bare en vanlig norsk hytte med 1950-standard og utedo, så er det mer enn nok primitivt.


Vi ønsker et enkelt liv, men uten å ha en enkel innstilling til vårt prosjekt. Da blir det aldri ekte. 

Derfor er det best å ha en stor hytte med hjemmets komfort og mulighet for å varme den opp via mobilen. Slik ville også hulemenneskene hatt det om de hadde kunnet velge. Hvem vil vel frivillig bo i en hule året rundt?

Å ha Gorg som en hardhendt ektemann, og samle bær og frukt og ellers leve som en neanderthaler. Nei, takk. 

Derfor har jeg ingen skrupler ved å stadig investere i, og teste ut, nye elektriske apparater som skal forenkle mitt liv. Og denne suppemaskinen gjør nettopp det.

Det er bare å hive inn litt gulrøtter, blomkål og brokkoli, og sette på kok. Etter 20 minutter har du ferdig suppe med hele kokte biter. Ha i litt buljong, og litt løk, så er det perfekt. Du kan også tilsette ting etterpå, som olivenolje, pesto, parmesan, osv. Men du kan ikke ha ferdigsuppeposer eller melkelignende væsker oppi, da brenner den seg fast.

Ikke nok med at den lager suppe på rekordtid. Jeg kutter også opp gulrøtter i små biter og har i en annen valgfri grønnsak. Når dette har kokt, siler jeg fra, og deretter har jeg klar grønnsakene til middagen! Genialt!

I tillegg har den funksjoner for å lage kompott, og blende suppen i et annet program. Veldig bra maskin fra Phillips som jeg fikk på Obs for ca 700,- på tilbud.




Kommentarer

Populære innlegg