Disse Oscar-filmene bør du se!

Hvis du er glad i film, har du sannsynligvis fått med deg at Twelve Years a Slave vant Oscar for beste film for noen dager siden.

Jeg har sett en del av Oscar-filmene, og nå vil jeg anbefale dem for deg, i prioritert rekkefølge. Jeg vil fokusere på hva du vil få ut av filmen.

1. Gravity. Denne har du kanskje sett allerede? Den bør ses på kino, på 3D. Sandra Bullock er topp i rollen, og følelsen av å være ute i verdensrommet er ubeskrivelig herlig. Også George Clooney er bra og veldig kjekk.

2.Twelve Years a Slave.

Denne bør du se, uansett. Det er en film som setter seg litt, særlig etterpå, og vekker en del tanker. Ikke om slaveriet, for min del, men om hvem denne mannen var, som ble tatt til slave, både i filmen og i det virkelige liv. Til slutt gikk det opp for meg at Steve McQueen har skapt et kunststykke.

Et minus er, for meg, at den kanskje er litt langtekkelig, men det VAR jo 12 år, da.

3. Blue Jasmine.

Cate Blanchett, Sally Hawkins, og Alec Baldwin gjør fabelaktige roller i filmen om en fallert overklassekvinne som prøver å etablere seg på nytt.

Det er herlige dialoger, og bra framdrift, og Cate er virkelig Jasmin. Bra gjort, Woody Allen!

4. The Wolf of Wall Street.

Noen har kritisert denne filmen, og jeg var også skeptisk. Men da jeg satte meg ned, og så den fra ende til annen, syntes jeg den var BRA, virkelig BRA.

Han som spiller politietterforskeren er den som plutselig hever filmen midt inni og skaper framdrift og perspektiv. Leonard er topp. Og hans kone i filmen er 100 ganger med sexy enn det Amy Adams er i:

5. American Hustle

Denne filmen er "hustla" masse opp, men jeg synes den er verdt å se, bare for å ha gjort det! I mine øyne er Jeremy Renner den mest severdige, og kona hans, og han som spiller sjeiken. De Niro er også kul.

Jennifer Lawrence synes jeg fortsatt er for ung til å spille "husmor med barn", eller å ha et forhold med Bradley Cooper eller Christian Bale. Men hun er et stykke konfekt. Se heller henne i Hunger Games 2, der er hun rå, og har motspillere nærmere hennes egen alder.

Ellers er filmen litt FOR lang. Og litt for lite å le av, kanskje? Lo mer av filmen ovenfor.

6. Philomena.

Denne har jeg ikke sett. Men jeg digger den likevel!!!

7. Her.

Joaquin Phoenix er fantastisk, som vanlig, og Amy Adams spiller en mer kjønnsløs rolle som avspeiler hennes personlighet bra, og omgivelsene er utrolige.

Men: Ikke alle samtalene med datakjæresten er like interessant. Bør likevel ses.

Dallas Buyers Club er for spesielt interesserte, samme med Nebraska, men Captain Phillips er en stilig thriller. Den kan trygt ses.

Sjekk ut denne siden!





Kommentarer

Populære innlegg