Gi meg mitt daglige ostesmørbrød.....

Ostesmørbrød er alltid en suksess hos meg.
.....Min favorittrett nå for tiden er ikke mer avansert enn et deilig ostesmørbrød stekt i ovnen, og med en sterk kopp kaffe til.

I dag er jeg dessverre fri for ost, og dermed ble det bare gørr kaffe (har en melkesjokoladerull i kjøkkenskuffa, dog...), og jeg får drømme meg inn i en verden der ostetråder og litt ketchup og brød lander i munnen min...

Mmmmm.



Du trenger:

Loff eller annet brød. Ikke hardt, kompakt grovbrød, det gir ikke den rette konsistensen.
Sennep? Om du liker det.
Litt ferdig pizzasaus på flaske fra Santa Maria - ja, absolutt! Ketchup går også.
To skiver gulost. Jeg foretrekker Norvegia og Jarlsberg. Styr unna Coop sin ost, og Synnøve.
Litt oregano/pizzakrydder/salt/pepper.
Eventuelt smør og kjøttpålegg revet i biter

Fremgangsmåte:

Varm stekovnen til 250 grader med grillelementet på. Jeg har hurtigvarmefunksjon, og har du det, bruker du den først noen minutter, før du slår på grillen.

Legg på saus, krydder og ost, og ha skivene på bakepapir på en rist. Sett i ovnen, og vent i tre minutter til osten begynner å bli litt brun, og skivene skjerpet.

Kokketips:

Du kan også lage dette i stekepanne med lokk, men den aller enkleste varianten er nok mikroen, selv om jeg helst styrer unna den. Men: En liten raclette er super for å lage ostesmørbrød! Den blir utrolig fort varm, og du setter den først litt under, så litt over. Anbefales!!!!





Kommentarer

Populære innlegg