Slik mestrer vi livet videre

Har du, eller kjenner du  noen, som har fått en alvorlig diagnose, og lurer på hvordan livet blir etter/med denne sykdommen?

Vel, på Montebello-senteret på naturskjønne Mesnali, finnes det hjelp å få! Jeg er installert her med 68 andre håpefulle, som skal tilbringe en uke her. Forhåpentligvis kan vi få ryddet opp i gammelt tankegods, redefinere oss selv, og komme tilbake til en ny hverdag med "stay power". Mestring er visst et viktig stikkord. Aksept, er kanskje et annet? Vi blir ikke helt de samme etter å ha vært gjennom et tøft år.

Ikke minst har "medisinene" og strålingen herjet voldsomt med kropp og hjerne, men vi skjønner likevel ikke hvorfor vi ikke er på topp, så her er det nok noe å lære...

Rommet mitt er så fint! For en fantastisk utsikt over Sjursjøen! Og her kan vi låne bil og se oss rundt i området, om vi er pigge nok til det!

Sist, men ikke minst: Maten er sunn, variert og velsmakende!!! Ikke for å si noe stygt om kjøkkenet til Ullevål pasienthotell, men posesuppen til kvelds var ikke noe særlig. Ikke hadde dere grovt brød, heller. Og hvorfor måtte dere PEPRE salatene deres?

Siden dette ER en matblogg, vil jeg understreke at mat fortsatt er det viktigste i livet mitt. Derfor feiret jeg min matglede ved å stikke innom den lokale Joker-butikken, og handle cola, cola light, to pizzaboller, Hobby, New Energy, Smil, maischips og dipp, druer og mandariner. Frukten utgjør den delen som tilfredsstiller mitt behov for å ha god samvittighet.

De andre godsakene fråtser jeg vilt i, jeg hiver raskt unna tomgods og papirer etterpå, og glemmer greit utskeielsen. Om denne "maten" gjør at jeg er i faresonen for å utvikle mer sykdom, vet jeg ikke! Derfor kombinerer jeg dietten med linfrøolje og kvark, he he, for å føle at jeg er sunn og frisk.

Og nå ligger druene og klementinene på bordet om minner meg om at jeg ikke er i faresonen for noe mer enn å bli tjukk. OG TAKK FOR DET!

Kommentarer

Populære innlegg