Er det bitre mandler som skal redde livet mitt?

"I hope some animal never bores a hole in my head and lays its eggs in my brain, because later you might think you’re having a good idea but it’s just eggs hatching."   Jack Handey.


De lærde strides om hvorvidt aprikoskjerner, også kalt bitre mandler, kan redde liv, eller om de er farlige for helsa vår.

Det såkalte B-17 er ikke til salgs i norske butikker, men jeg bestilte ett kilo fra Sandos naturkost  i Tyskland, og det gikk tollfritt og fint gjennom. Du kan importere til eget bruk, så jeg ville nok ikke bestilt mer enn ett kilo om gangen?

NB: Spises på eget ansvar!!
 
Kjernepakken koster kun 12 euro, men frakten beløp seg på 32 euro. Det ble det billigste jeg fant.

Hvorfor spise aprikoskjerner?

Kreft, kreft, kreft. Denne folkeplagen påstås å kunne forebygges og bekjempes av blant annet B17.

Les mer om B17 her.

Mattilsynet advarer mot mengden cyanid i kjernen, og mener inntak kan gi skader på organer og i verste fall kan være dødelig. 

Men er du veldig skeptisk kan du uansett spise 1-2 kjerner hver dag uten problemer.

Likevel, for å forebygge kreft, skal man ta opp til 17 kjerner per dag.

Når jeg tenker på innholdet i cellegiften jeg har fått pøst inn i årene mine, og de grusomme konsekvensene av dem, blir jeg ikke fullt så redd over å lese advarsler mot B17.

Vil nok ikke sprøyte det intravenøst inn i kroppen i store mengder, når det er sagt.

Les også: Slik lurer jeg brystkreften
 

Kommentarer

Populære innlegg