Slankere kropp! Ja, takk!

Vi nordmenn er svært opptatt av kroppene, likevel klarer mange av oss å legge på oss i en slik grad at vi ikke er fornøyd med vårt eget utseende, eller vi utsetter oss selv for mulig sykdom på grunn av det hersens magefettet som er så vanskelig å bli kvitt.

Jeg har selv slitt med litt opp og ned vekt i de siste årene, og har prøvd litt av hvert for å gå ned og holde meg der.

Jeg kan, med hånden på hjertet, slå fast at min fascinasjon for kake- og lefsebaking ikke har gjort mye bra for vekta mi, men da jeg trente 5 dager i uka og spiste grove kornprodukter og lite mel og sukker, så det helt annerledes ut.

I dag har jeg ikke overskudd til å trene hardt, så da må jeg bruke andre alternativer.

Å kutte ut hvitt sukker, hvitt mel og vanlig hard gulost (Norwegia, Synnøve Finden, Jarlsberg), og heller spise mer frukt utenom måltider, innføre spelt og fullkorn men ikke overspise dette, og spise mindre mengder med Snøfrisk, i kombinasjon med et kosthold med masse grønnsaker og noe kjøtt og fisk, har gjort at jeg har tatt av ca 4 kilo på ca to uker.

Det er ganske utrolig, og jeg har ikke vært i voldsom aktivitet, men prøver å ikke sitte stille for lenge, og går turer og gjør husarbeid. Til alle som sliter med et dårlig selvbilde pga vekta, vil jeg bare si, du er god nok akkurat som du er!!!!

Vi skal ikke ha dårlig samvittighet for det vi har spist! Men prøve å tenke litt på hva slags mat kroppen trenger for å være din beste venn.

Kommentarer

Populære innlegg