SJØMAT PAELLA/ SEAFOOD PAELLA

Her er det bare å hogge innpå!


Ja, nå har vi undersøkt hva Gran Canaria har å by på av tradisjonsrike retter, og paella er selvfølgelig en av dem. Dette er en lett rett å lage, og vi har jukset litt ved å dra på Spar og kjøpe spesialris til paella, og tørr paellamix til sjømat. Men da klarer du det også, og det smaker lekkert!!!!


Dette gjør du:

Rensk og tørk ca 10-15 scampi-reker på tørkepapir
Skjær ca 2-300 gram hvitfisk (torsk/kveite) i passe store biter, ikke terninger, det blir for smått!
Du kan også ha i blåskjell, men det hadde ikke jeg.

Deretter surrer du risen i litt olje 2-3 minutter på middels varme. Ha så over pulveret og rør godt. Hell ca 9 dl kokende vann over og rør godt. La det koke på middels varme, rør litt av og til, i ca 15 minutter. Ha i fisk og scampi, og la det koke med i 5 minutter. Risen skal stå 2-3 minutter, og den skal se litt våt ut.

Spises som den er!! Nydelig mat, og veldig enkelt, om du får tak i disse lure-posene. Men de inneholder ikke noe snuskete E-stoffer, så det må da være greit. Alt for å lage en god paella!

NYE ERFARINGER:

Jeg brukte gasskokeplate andre gangen jeg laget denne, og da ble den enda bedre! Da tok jeg også og stekte fisken sammen med risen før jeg hadde i vannet. Dessverre ble rekene litt harde, men grei nok, må finne en god løsning på dem:)

Selve paellarisen er veldig grei å lage, du kan ikke drite deg ut på denne!!!!!!


Så enkelt kan det gjøres!

Kommentarer

Populære innlegg