Mine dager på Telde

 


Ny tur, nye muligheter. Jeg hev meg på en restplass til «Grandis» med Ving, og hadde gleden av å reise med danske Sunclass Airlines på en drøy seks timers reise. Som el følsom må jeg informere at det var wifi ombord. Den gode nyheten var at det plagde meg ikke nevneverdig, i motsetning til da jeg i fjor tok samme strekningen med Norwegian. Det hjelper godt å ha skjermetøy fra innerst til ytterst. Nytt av i år er hettejakke og hettegenser fra LeBlok som hjelper bra. For ikke å glemme skjerme soveposen som jeg trekker over meg når vi er kommet ordentlig opp i lufta. 

Førsteinntrykket av https://snl.no/Telde er bra. Jeg bor på et herberge som heter Canary Sun Hostel der jeg deler rom med tre andre damer. Det er utrolig rent her, og sengene er gode. De har også en utendørs patio der det er behagelig å sitte. Ja, det er wifi her, men lite av annen stråling. I dag var jeg på Melenara strand, som er en av de lokale strendene lokalbefolkningen bruker.


Det var restauranter der og gratis toalett på stranden, og livvakt. Sanden er svart med god og det var fint å bade der. Lite stråling på vei ned dit, men på selve stranden er det full mobildekning fra 2000-20000 på måleren. Men ved enden av stranden var det bra, under 100 til og med hvis du legger deg på yttersiden.

Du bør ha bil for å komme dit. Det går en hvit padrillobuss fra promenaden like foran stranden hver hele og halve time opp til Telde.

Jeg vil ikke anbefale stranden for el overfølsomme men om du ikke er hardt rammet går det greit.




Kommentarer

Populære innlegg