Ikke så verst utsikt fra stua - Anita går inn i villmarken til Argaladhytta

Det føles som å være langt inne i Alaska. Ikke at jeg har vært der, altså!


Jeg har alltid hatt en drøm om å komme hit. Argaladhytta. Og her en morgen kunne jeg sitte og spise frokost, med DENNE utsikten foran meg. For å gjøre idyllen komplett, kom en elgokse sigende langs elvekanten og over på andre siden.






Rett før retur.
Siden finværet har holdt seg, tok jeg sjansen på å bevege meg inn i området. Jeg hadde fjellsko, og det var helt nødvendig, for selv om det har vært tørt lenge, er det alltid områder der det er gjørmete og vanskelig framkommelig. Ikke minst reduserer gode sko risikoen for å tråkke over, for kupert er det jo. 
Du går langs elva hele veien.






Utsikt inn mot Skaiti fra Argalad.





På plassen er det to hytter, med tilsammen 7 rene sengeplasser. Jeg lå i nyhytta, der det var solcellelys, gassbluss og en herlig vedovn som ga meg 34 varmegrader på kort tid.

Gammelhytta.

 Jeg brukte 3 timer fram, og to tilbake. De som er spreke, går fram og tilbake på en dag. Men da mister de gleden over å ligge alene i mørket og tenke på spøkelser!

https://www.bot.no/hyttene/

Kommentarer

Populære innlegg