Idyll i Bodømarka - vær med til Erlingbu!

Fabelaktig sted!
Kart over ErlingbuI dag ble Bodøs innbyggere invitert til Erlingbu, midt i Bodømarka. I anledning av at det gamle taket er blitt byttet ut, inviterte Bondeungdomslaget til kulturvandring inn til hytta fra Heia ved Soløyvannet.

Jeg takket ja, og fikk en stemningsfull høstdag med på kjøpet.

Det er ca 14-15 km fra byen til parkeringsplassen, om du kjører via Bertnes eller Grønnåsen.

Det var en smule gjørmete/myrete underveis, og godt å ha på seg fjellstøvler. Men ikke alle hadde det, noen sprang av seg skoene titt og ofte fordi de satte seg fast i underlaget. De ble også våte, skitne og muligens også kalde.

Til tross for slike utfordringer, var humøret til alle JEG møtte upåklagelig. Det bare var en super digg dag!

Fem kilometer opp, og fem kilometer ned. Jeg brukte to timer opp, og en time ned. Jeg vil anbefale alle en tur til Erlingbu, men fortrinnsvis når det er vinter og servering. Jeg har vært der en gang da jeg forvillet meg dit via Skar og Tussvatn, og det var selvfølgelig stengt, og det likte jeg dårlig, for jeg var ganske sliten.

Men i dag var det åpent! Med felespill, og servering av pølser, vafler og lapskaus!

Kommentarer

Populære innlegg